Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Tilskudd til tråkking av skiløyper 2024

Tana kommunestyre vedtok i sitt budsjettmøte 7.desember å bevilge kr 200 000,- til tråkking/kjøring av skiløyper i Tana kommune. Vi oppfordrer idrettslag- og foreninger til å søke. Organisasjoner som ikke er tilknyttet idrettsforbund kan også søke.

sologski[1]

Søk på midler fra Den Kulturelle SpaserStokken (DKSS)

Tana kommune har nå åpnet for søknader om midler til kulturelle tiltak for eldre i Tana kommune, gjennom tilskuddsordningen "Den kulturelle spaserstokken". (DKSS) Finnmark fylkeskommune har tildelt midler for 2024.

Musikknoter på blafrende linjer

Kunnskapsgrunnlaget - Folkehelse 2024 Tana kommune

Utvalg for helse og omsorg tok kunnskapsgrunnlaget for folkehelse 2024 til orientering, i møte 06.02.2024.

Oversiktsdokumentet skal ligge som en del av kunnskapsgrunnlaget til arbeidet med kommuneplanens samfunnsdel, som Tana kommune har påbegynt i 2024

Bilde av barn som aker

Tana Vinterfestival 2024

Tana vintermarked arrangeres søndag 10.mars i forbindelse med Finnmarksløpet.

Det blir marked på torget, kl 12 og utover kvelden.  Finnmarksløpets Livescene vil være her kl 19. I år er Hilly Sarre heldigvis tilbake med sine flotte snøskulpturer. Det har vært utfordrende med mildværet, men hun klarte det med gode hjelpere!

Søndag blir det mulighet for parkering på rådhusparkeringen, utenfor matbutikkene som ikke har åpent og utenfor hotellet. Ta hensyn til hverandre! Vær vennlig å IKKE parkere på bussholdeplasser!

Sjekkpunktet blir som vanlig på campingplassen bak hotellet.

Se for øvrig kartet for opplysninger om de forskjellige stedene.

I fjor var første kjører inne i Tana kl 15:34 på søndag, da var det -35 på natta. I år er det varmt og vått og første etappe Alta - Kautokeino har økt med over 3 mil pga omlegging i forbindelse med militærøvelse. Det kan derfor tenkes at det blir noe senere ankomst i år, men løp er løp, så man vet aldri. Trackingen ser ut til å funke bra i år. Så følg gjerne med på https://portal.finnmarkslopet.no/

Ønsker du/dere å ha plass på markedet eller har du andre spørsmål ta kontakt med Kjelfrid Kjølås på tlf 46400268.

Tanabru vinter

Tundraens voktere og jungelgjengen på verdensturne

Vi starter kvelden med barneforestilling. Jungelgjengen på verdensturne og deretter på selveste valentinsdag kommer kjærlighetsfilmen Tundraens voktere med skuespillere på scenen

Uten navn

Invitasjon til foredrag - Gaming i balanse; fakta og myter

Unjárgga gielda / Nesseby kommune vil i samarbeid med Aktive Gamere - et ressurs og kompetansesenter for dataspilling og e-sport - invitere til et foredrag om gaming. Foreldre, barn og unge fra Tana og Vadsø er også velkommen til å delta!

Tirsdag 13.februar kl. 18 på Varanger samiske museum i Varangerbotn. Enkel servering, Kaffe og vafler.

Nesseby kommunevåpen[1]

Tanas egen Andreas

Her er Andreas avbildet sammen med kulturskolerektor Dag Broch som han opptrådte med under et “kulturkveld hjemme hos” arrangement hos tidligere Tana kulturskolerektor Ragnhild Ravna. Arrangementet var ledet av Deanu girjerádju/Tana bibliotek i 1993.

Andreas[1]

Forestillingen Aahka

Ebba Joks, hyret som skuespiller til Åarjelsaemien teater.

ebba1[1]

Kunst på Biblioteket

Velkommen til  malleritutstilling på Deanu Girjeráddju - Tana Bibliotek.

Elisabeth Arneng Varsi
Språk Norsk - NorwegianSpråk Sami - Samisk