Driftsmeldinger vann og avløp
Her vil man kunne følge med på driftsmeldinger innen vann og avløp. Kommunen sender også ut meldinger direkte til abonnenter via varsling 24.
Her vil man kunne følge med på driftsmeldinger innen vann og avløp. Kommunen sender også ut meldinger direkte til abonnenter via varsling 24.
ØFAS har gjort tilgjengelig tømmekalenderen for renovasjon i Tana og Nesseby for 2025
Endrede åpningstider julen 2024 hos ØFAS:
Miljøstasjon Tana: Stengt 24. Åpent 27 og 30. 10:00-14:00. 31. 08.00-12.00
Øfas administrasjon Tana: Stengt 24. Åpent 27 og 30. 10:00-14:00. 31. 08.00-12.00
Ansatte hos Infrastruktur påbegynte i vår et prosjekt med å få digitaliser deler av kommunens vann og avløpsnett. Gjelder spesielt den delen av infrastrukturen som ikke er lagt inn i digitale kart.
ØFAS melder at årets slamtømming i Tana skal gjennomføres nå på høsten. I den forbindelsen oppfordrer man alle med slamanlegg å rydde rundt kummen, samt markere den slik at det blir lett for operatørene å komme til anlegget.
Kommunen fikk henvendelse i mai om at det er observert rotter i Tana og oppfordret da alle til å gjøre egne tiltak for å forebygge dette. Observasjoner om rotter som kommunen har fått registrert er i kommunesenteret og i områdene rundt Gassanjárga avfallsplass. Det er sannsynlig at rottene er kommet sammen med næringsavfall til avfallsanlegget i fra kystkommuner, hvor det har vært rotter i lengere tid. ØFAS har satt inn egne tiltak på anlegget sitt for å bekjempe rotter sammen med firmaet Pelias.
Hva er det som gjør at kommunale avgifter øker? Selvkostloven og det offentlige "spleiselaget" er ikke alltid enkle å forstå. Flere vil vite hva som er årsak til nylig økning i avgiftene, under er en kort oppsummering av årsakene til dette.
Tana kommune har tatt i bruk varslingssystemet Varsling 24 for å varsle innbyggere i et geografisk område om hendelser via SMS.
Varsling 24 varsler via SMS, e-post og talemelding til fasttelefon.
Tana kommune har inngått en avtale med Vadsø brann og redning om feiertjenester for 2023.